Bruine bonen, kip en aap

25 april 2019 - Juanilama, Costa Rica

8D9E5AAE-D8C3-48DA-B5EE-57533D85DE7BEFD30B3E-A15D-42EC-BC5F-43270EC99D29E6C0241B-F02A-4477-AB8E-94B1AB8291AE39F61FAB-1F94-49BE-9E8C-AA4F9E41E411D48C1DE8-161C-40F3-940F-EA97213DA5A0D4E09E47-CE75-42E8-80D8-439CBEEAF803

Het is leuk om te ervaren hoe de dag start in verschillende landen. Inmiddels weten we dat hij hier voor de meeste mensen op tijd begint met een portie rijst en bruine bonen. Gelukkig voor de jongens wordt er ook veel met de kip en het ei gedaan. ‘S ochtends een gebakken eitje is voor ons toch wat aantrekkelijker, helemaal als je het weg kan spoelen met een verse ananassap. Overal waar we tot nu toe geweest zijn kan je heerlijke verse sapjes krijgen....of bv een mix van ananas, mango, yoghurt en honing, heerlijk!!

Wat ook opvalt is dat koriander bijna in elk gerecht gebruikt wordt. Soms meegekookt of als garnering, voor ons best wennen.

We worden verwent door onze gastvrouw die in de vroege morgen pancakes staat te bakken mee daarbij natuurlijk weer een verse smoothie van fruit uit eigen tuin. De magen zijn voldoende gevuld om een flinke wandeling door het woud te gaan maken. Onze guide roept na een stukje lopen “ola mono” en in no-time komt een hele apenfamilie in de boomtoppen onze kant op, geweldig, wat een mooi gezicht! Na deze euforie lopen we richting een kleine waterval waar we in het koude water duiken, lekker met zn drietjes, top!

Bij “thuiskomst” nuttigen we nog een gezonde lunch, nemen afscheid van deze lieve familie en zetten koers richting Arsenal waar het wemelt van de toeristen. Niet helemaal ons ding maar het uitzicht op de vulkaan is top, Mats zijn wens.

Ook hier een work-out want eer dat we bij de grote waterval aangekomen zijn hebben we toch zeker 500 traptreden gehad...en die gaan omlaag best easy....maar dan weer omhoog ;-)

Op de terugweg naar huis vinden we opeens een tof tentje (el chante verse) waar we de dag eindigen met een lekker hapje en overheerlijke cocktail...hmmm

1. Ineke Lankhaar:
    25 april 2019
    Wie heeft die spannende creatie op Duuk zijn hoofd gemaakt.